Ekonomi

1000 Yatırımlar Holding halka arz gelirleriyle büyümeye devam edecek

Holdingin halka arzına ilişkin açıklama yapan Abdik, holdingin yatırımlarını çevre dostu, teknolojik ve yeşil güce dayalı olarak yaptığını belirtti.

Holdingin ana amiral gemisinin BinBin olduğunu, diğer şirketleri de hızla büyütmeye çalıştıklarını belirten Abdik, mikro mobilite alanında büyütüp satın aldıkları şirketlerin BinBin ve Go Sharing olduğunu belirtti.

Bu firmaları büyütürken trafik sorunu, yeşil enerji ve birçok faktörü göz önünde bulundurduklarını belirten Abdik, “Go Sharing Batı Avrupa’da, BinBin Doğu Avrupa’da ve Türkiye’de yatırım yaptığımız şirketimizdir. Q Charge ise yatırım yaptığımız şirkettir. Tükettiğimiz elektriği harcayacağız ve elektrikli araç dönüşümünde ana amiral gemisi konumundayız.” “Gemisi olacak markalarımızdan biri.” dedi.

Togg’la birlikte elektrikli araç ve istasyon sayısının artmaya başladığına dikkat çeken Abdik, Algorithm’in bugün holdingin kendi bünyesinde yazılım ihtiyaçlarını çözen ve Ar-Ge yapan şirketlerinin bulunduğunu ancak daha sonra dışarıya hizmet vereceğini belirtti.

Yaptıkları işin ötesinde operasyonlarının çevre dostu olması gerektiğini düşündüklerini vurgulayan Abdik, “Elektrikli araçlarla çalışabileceğimiz veya kullandığımız elektriği yenilenebilir enerjilerden üretebileceğimiz bir ekosistem oluşturmaya çalışıyoruz. Bu ekosistem içerisinde biz de Altay’ı, kullandığımız elektriği üretip, elektriği piyasaya satacağımız bir şirket olarak kurduk.” söz konusu.

“Yakın gelecekte dışarıya hizmet veren bir şirket haline geleceğiz”

Kendi departmanlarında bir numara olmaya çalıştıklarını ve bunu BinBin’de başardıklarını belirten Abdik, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Bulgaristan ve Bosna Hersek’in bir numaralı mikro mobilite şirketi olduklarını belirtti.

Hollanda’ya gittiklerinde satın aldıkları şirketin, bulunduğu birçok şehirde bir numaralı mikro mobilite şirketi olduğunu belirten Abdik, “Bunu 24 saat çalışarak, operasyonel bilgimizi kullanarak, doğru yatırım yaparak başardık. insan kaynakları, doğru araç tipini seçmek ve tüm bunları dikkate alarak bir numara olmak.” “Gidiyoruz. Q Charge’da ilk üçe girmeyi hedefliyoruz. Altay’da Türkiye’den dünyanın bir ucuna hizmet verebilirsiniz. Bugün kendi bünyemizde yatırım yapsak da dışarıdan hizmet veren bir firma haline geleceğiz. önümüzdeki yıllarda yakın gelecekte hizmet vereceğiz.” Sanki konuşuyordu.

Halka açılma konusundaki temel motivasyonlarının kurumsallaşmak olduğunu belirten Abdik, şöyle devam etti:

“Biz Türkiye’den bir unicorn yaratma hedefiyle büyüyen bir firmayız. Yatırım yaptığımız sektörlere baktığınızda genellikle devletlerin teşvik verdiği sektörler oluyor. Q Charge markamızdaki elektrikli araç şarj istasyonu mikro. Çünkü devletler Kyoto Protokolü’nü, Paris Anlaşması’nı imzalamış, Türkiye’nin 2053 vaadi, Avrupa’nın geleceğine baktığımızda 2030 ve 2035’te elektrikli araçlara dönüşümü zorunlu hale getiriyor. Geleceği en net olan, teşviklere en açık, en hızlı büyüyebilen, en hızlı geri dönüş sağlayan segmentleri görüyor ve yatırımlarımızı buna göre yapıyoruz. şirket; Anonim bir şirkettir, herkesin şirketi olacaktır, halka açıldığımızda da bunu sağlamlaştırdık. Gerçek profesyonel yönetimle nesiller boyu sürecek bir şirket olmak istiyoruz.”

Kadir Can Abdik, halka arzdan elde edecekleri kaynağın yüzde 85’ini mevcut şirketleri büyütmek ve ihtiyaç duydukları satın almaları gerçekleştirmek için kullanacaklarını kaydetti.

Gelecek hedeflerinde ulaşımda akıllarına gelen ilk uygulamanın kendilerine ait olmasını istediklerini belirten Abdik, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bugün bu sadece kısa mesafeler için, 0-6 kilometre scooter olarak aklınıza geliyor. BinBin ile bu ihtiyacı görüyoruz. 6-12 kilometre arasında ise Go Sharing ile elektrikli bisikletlerle bu ihtiyacı görüyoruz. 10-12 kilometre için ise, bu ihtiyacı elektrikli araçlarla göreceğiz. Uygulamamız Şu anda milyonlarca kişi bu uygulamayı kullanıyor. Bu milyonlarca kişi bu uygulamayı kullanırken bugün scooter için kullanıyor olabilirler ama yarın elektrikli araçlarını kiralayabilecekler. ya da ertesi gün. Çünkü saatlik ve dakikalık kiralamalar şu sıralar çok popüler. Enflasyon ortamında insanlar aslında satın almak istemiyor, daha uygun olsun diye paylaşmak istiyor. “Sadece araç kiralamakla kalmayacak, aynı zamanda araç kiralayacaksınız.” Ayrıca taksiye ihtiyacınız varsa taksi çağırın. Ulaşımda kart kullanmanız gerekiyorsa o kartı entegre edeceğiz. Ulaşımda A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarınızı çözebileceğiniz bir uygulama yapmak istiyoruz. Burada bir ekosistem kurduk ve onu büyütmeye devam edeceğiz.”

olur-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu